Gå til hovedinnhold

Hittegods

Kontakt våre hittegodskontor hvis du har mistet noe på togreisen.

Hvis du har mistet noe på togreisen må du ta kontakt med riktig hittegodskontor. Du finner kontaktinfo lenger ned på denne siden.

Hvis du har spørsmål om hittegods utenfor kontorenes åpningstid, ta kontakt med vårt kundesenter ved å ringe +47 61 27 90 88.

Dette skjer med det du glemmer

Gjenstander som havner på Hittegodskontoret blir oppbevart i tre måneder, utenom fersk mat. Alt som leveres til hittegodskontoret registreres i et datasystem. Hvis ingen etterlyser det eller gjør krav på godset, så går det videre til veldedige formål. Entur har avtaler med organisasjoner som «Gateteamet i Oslo», «Vision for all», «Himmelpartner» og «Fretex».

Verdisaker som pass, mobiltelefoner og lommebøker sendes videre til politiet etter 14 dager – 1 måned. Gjenglemte PC-er og annen elektronikk blir destruert etter 3 måneder.

Det kan ta to til syv dager før hittegodset kommer til ett av våre kontorer.

Skadet eller stjålet bagasje

Har du vært uheldig og skadet bagasjen din etter å ha reist med tog, anbefaler vi at du benytter reiseforsikringen din. Det samme gjelder hvis du har blitt frastjålet bagasjen din. Ved tyveri anbefaler vi i tillegg at du anmelder forholdet til politiet. Ønsker du likevel å kontakte togselskapet du reiste med angående skadet bagasje kan du gjøre det ved å ta kontakt med selskapet.